כיוון שאמונת ישראל מתגלה בכל תחומי החיים, מצווה לבסס אותה בשלושה מעגלים שמקיפים את חיי האדם: בתודעה, ברגש ובכלל החיים.
בתודעה, על ידי לימוד האמונה ומשמעותה, שנאמר (דברים ד, לט): "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי ה' הוּא הָאֱלוֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד". ונאמר (שמות כ, ב): "אָנֹכִי ה' אֱלוֹהֶיךָ", ונאמר (דברים ו, ד): "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלוֹהֵינוּ ה' אֶחָד". ונאמר (דה"א כח, ט): "דַּע אֶת אֱלוֹהֵי אָבִיךָ וְעָבְדֵהוּ בְּלֵב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה". לימוד האמונה הוא לימוד הגילוי האלוהי בעולם ולא ניסיון להבין את עצמותו, שהיא מעבר להשגתנו. לימוד הגילוי האלוהי הוא לימוד דברי התורה והנביאים שמבארים את הנהגת ה' בעולם. וכן התבוננות בבריאה, שאף היא גילוי אלוהי.[13]
ברגש, על ידי מצוות אהבת ה' ויראתו, שנאמר (דברים ו, ה): "וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלוֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ", ונאמר (דברים י, כ): "אֶת ה' אֱלוֹהֶיךָ תִּירָא וְאֹתוֹ תַעֲבֹד וּבִשְׁמוֹ תִּשָּׁבֵעַ".
בכלל החיים, על ידי לימוד התורה וקיום כל מצוותיה, שנאמר (משלי ג, ו): "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ". אמרו חכמים (ברכות סג, א): "זוהי פרשה קטנה שכל גופי תורה תלויים בה". מפני שהיא כוללת את העמדה העקרונית של אמונת ישראל, שהאמונה צריכה להדריך ולרומם את כל תחומי החיים.