עץ האשוח שהנוצרים רגילים להציב בתקופת תחילת השנה הלועזית הוא מנהג של חג נוצרי, ועל כן אסור ליהודים להניח אשוח בביתם, במשרד או בחנות, משום איסור "וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ". כדין האשוח כך דין כל שאר סממני חג מובהקים שבני הדתות השונים רגילים להניח, כדוגמת בובת 'סנטה קלאוס'.
אמנם כיוון שהאשוח ושאר סממני החג אינם משמשים לפולחן, אין הם נחשבים עבודה זרה, ולכן בשעת הצורך מותר ליהודי לספקם לנוכרים. לדוגמה, יהודי שיש לו חנות שמתבקש שימכור בה עצי אשוח לקראת תחילת השנה הלועזית, רשאי למוכרם בחנותו. וכן יהודי שאחראי על תחזוקת בניין של נוכרים, ומבקשים ממנו להציב להם אשוח, רשאי להציבו (עי' שבט הלוי י, קלב; במראה הבזק ג, קי). מותר ליהודי שיש לו בית דפוס, לבצע הזמנה של הדפסת כרטיסי ברכה לקראת חגיהם, כי אין בכרטיס ביטוי של פולחן (מסורת משה ד, נב).
מותר לקנות בירידים ובמבצעים שעושים לקראת חגי גויים. ואפילו מוצרים שנמכרים לצורך חגיהם, אם אינם מיוחדים דווקא לצורכי חגיהם, כדוגמת נרות צבעוניים, נורות חשמליות בצבעים שונים וקישוטי פרחים מנייר ומפלסטיק (לעיל יא, ו). ואף מותר להשתמש בהם לצורכי מצווה, כגון לקישוט הסוכה. וכן אפשר להשתמש בנרות שמוכרים בירידים ובמבצעים הללו למצוות נרות חנוכה (לעיל י, יא).