יג – משמעותה של אמונת הייחוד
דברים ו, ד
"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלוֹהֵינוּ ה' אֶחָד"
רש"י (דברים ו, ד)
"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלוֹהֵינוּ – ה' שהוא אֱלוֹהֵינוּ עתה ולא אלוהי האומות"
בזכות פועלו של עם ישראל יהיה ה' אֶחָד לכל האומות שנאמר:
צפניה ג, ט
"כִּי אָז אֶהְפֹּךְ אֶל עַמִּים שָׂפָה בְרוּרָה לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם ה' לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד".
בראשית ב, טו
"לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ".
מכות כג, ב
"דרש רבי שמלאי שש מאות ושלש עשרה מצות נאמרו לו למשה שלש מאות וששים וחמש לאוין כמנין ימות החמה ומאתים וארבעים ושמונה עשה כנגד איבריו של אדם אמר רב המנונא מאי קרא (דברים לג, ד) תורה צוה לנו משה מורשה תורה בגימטריא שית מאה וחד סרי הוי אנכי ולא יהיה לך מפי הגבורה שמענום."