אמרו חכמים שמי שראה חלום ואינו יודע אם הוא טוב או רע, והוא מודאג מכך, מיד למחרת בעת ברכת כהנים יאמר תפילה להטבת החלום: "רבונו של עולם, אני שלך וחלומותי שלך. חלום חלמתי ואיני יודע מה הוא, בין שחלמתי אני לעצמי ובין שחלמו לי חבריי ובין שחלמתי על אחרים, אם טובים הם – חזקם ואמצם כחלומותיו של יוסף, ואם צריכים רפואה – רפאם כמֵי מרה על ידי משה רבינו, וּכְמִרְיַם מצרעתה, וכחזקיה מחוליו, וכמי יריחו על ידי אלישע. וכשם שהפכת קללת בלעם הרשע לברכה – כן הפוך כל חלומותיי עלי לטובה". וישתדל לסיים את תפילתו בסיום ברכת כהנים, כדי שעניית 'אמן' על ברכת כהנים תחול גם על תפילתו (ברכות נה, ב; שו"ע או"ח קל, א). ואף כשברור לו שהחלום רע, יכול לומר בנוסח התפילה "איני יודע מה הוא", כי אין הוא יודע את פשרו, ואולי פירושו טוב. כהן יוכל לומר את התפילה לפני שישא את כפיו או מיד לאחר שישא את כפיו. לאחר נוסח הטבת החלום, רבים נוהגים לומר 'אדיר במרום' הכתוב בסידורים (ראו פנה"ל תפילה כ, 1).
זמן ברכת כהנים מתאים להטבת חלום, מפני שבברכת כהנים מתברכים ישראל בשמירה ובשלום, ובכך ניצלים מהפורענויות. אמרו חכמים (זוהר ח"ג קמז, א-ב, בתרגום): "באותה שעה שהכהן נושא כפיו, צריך העם להיות ביראה ובאימה, ולדעת שבאותה שעה נמצא עת רצון בכל העולמות, והעליונים והתחתונים מתברכים, ואין דין בכולם… כל מי שמצטער בחלומו, יבוא בשעה שהכהנים פורשים ידיהם, ויאמר: רבונו של עולם, אני שלך וחלומותיי שלך… משום שבאותה שעה נמצאים רחמים בכל העולמות, ומי שיתפלל תפילתו על צערו, מתהפך לו הדין לרחמים".[9]