מתוך הכפירה, האמונה תצמח ותתחדש במדרגה גבוהה וטהורה יותר, שכן הכפירה שנראית כתוקפת את האמונה, באמת תוקפת את הקליפות והסיגים שהחשיכו את אורה. עד שייחסו לאלוהים תכונות של דיקטטור רודף כבוד, שנוקם ונוטר בכל מי שאינו מציית לאחת מהוראותיו, ודורש מהאדם להיכנע לו ולבטל את כל כישרונותיו ושאיפותיו, גם כשהם נראים לו כטובים. כנגד אמונה חשוכה כזו, אנשים ששואפים לחיים של חירות ויצירה, חשים חובה להתמרד. בתוך כך הם בועטים גם בגרעין האמת והטוב של האמונה וגורמים לצרות רבות לעצמם ולעולם.
במשך הגלות, לא היה ניכר עד כמה גדול נזקם של הקליפות והסיגים שהחשיכו את האמונה, אולם כשהגיעה השעה שישראל יחזרו לארץ ישראל, ותחזור השכינה לשרות בארץ, הקליפות והסיגים הפכו למכשול גדול, וכנגדם התעוררה כפירה גדולה.
עלינו להתעמק בלימוד האמונה והתורה, ולזכך את האמונה מהסיגים והקליפות שדבקו בה, ומתוך כך היא תאיר את אורה, ונבין שה' לא רוצה לדכא את האדם אלא להעצים אותו. לכן בראו בצלם אלוהים, כדי שיוכל להיות שותף עמו בהוספת טובה וברכה לעולם. מתוך כך יוכלו כל מבקשי האמת והטוב לדעת, שדווקא על ידי האמונה בה' יוכלו להגשים את שאיפותיהם באופן הנעלה ביותר. כך כל ישראל יחזרו לקבל את התורה ברצון ובאהבה, מתוך ידיעה ברורה שרצה הקב"ה לזכותם, ולכן הִרבה להם תורה ומצוות, כדי שיוכלו לדייק ולהעצים על ידן את כל כוחותיהם עד אין קץ.
בהלכות הבאות נבאר את ארבעת היסודות שעליהם ישראל מבססים ומשרישים את האמונה: א) דרך ההתגלות שהתגלה ה' לעמו ישראל במעמד הר סיני ובכל האירועים שסביבו, כמבואר בתורה. ב) דרך תולדות עם ישראל, שהן תולדות גילוי דבר ה' בעולם. ג) דרך ההתבוננות בבריאה על כל פלאיה, ובמרכזה האדם שנברא בצלם אלוהים. ד) דרך הליכה בדרכי ה' על פי הדרכת התורה.