היסוד הרביעי לביסוס האמונה נפרשֹ על כל מרחבי החיים, שבכל דרכיו של האדם ילך בדרכי ה', ימשיך את אורו וברכתו, יגלה את צלם אלוהים שבו, ויהיה שותף עם ה' ביישוב העולם ופיתוחו, ובכך יהיה דבק בה' והאמונה תְחַיה אותו. כפי שנאמר (דברים יג, ה): "אַחֲרֵי ה' אֱלֹוהֵיכֶם תֵּלֵכוּ… וּבוֹ תִדְבָּקוּן". שאלו חכמים (סוטה יד, א): "וכי אפשר לו לאדם להלך אחר שכינה? והלא כבר נאמר (דברים ד, כד): 'כִּי ה' אֱלֹוהֶיךָ אֵשׁ אֹכְלָה הוּא'! אלא להלך אחר מידותיו של הקדוש ברוך הוא". מה הוא מלביש ערומים – אף אתה הלבש ערומים, מה הוא מבקר חולים – אף אתה בקר חולים, מה הוא מנחם אבלים – אף אתה נחם אבלים וכיוצא בזה.
כמו כן אמרו חכמים (ויק"ר כה, ג), שהדרך לדבוק בה' היא על ידי עיסוק ביישובו של עולם. מה הוא "מתחילת ברייתו של עולם לא נתעסק אלא במטע תחילה… אף אתם – כשאתם נכנסים לארץ ישראל לא תתעסקו אלא במטע תחילה", שנאמר (ויקרא יט, כג): "וְכִי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל". וכן כל אדם צריך לכוון במלאכתו להוסיף טובה וברכה בעולם, שאם הוא בנאי – ישתדל לבנות בתים חזקים וטובים, ואם הוא חקלאי – יגדל פירות בריאים וטעימים, ואם הוא מייצר רהיטים – ייצר רהיטים טובים ונוחים. וכן הסוחרים צריכים לכוון במסחרם להוסיף טובה וברכה, ולהיזהר שלא לרמות במשא ובמתן, ובכך ידבקו במידתו של ה' שחותמו אמת (שבת נה, א). ואם הוא מדען, יכוון לגלות את עמקי חכמת הבורא בבריאה, וישאף שמתוך גילויים אלה תימשך ברכה לאדם ולחברה. גם בכסף שאדם מרוויח בעבודתו, צריך להוסיף טובה וברכה, לקיים את משפחתו ולחנך את ילדיו לתורה ולדרך ארץ, ולהפריש ממנו מעשר לקיום התורה ולהאדרתה, ולהחזיק בו ידי עניים. ואם הוא מגדל פירות, יפריש מהם תרומות ומעשרות לכהנים, ללויים ולעניים.
גם בנישואיו ישתדל להיות אוהב ונאמן, שבזה הוא הולך בדרכי ה', שכן רעיון האהבה והאחדות נמשך מהאהבה שה' אוהב את ברואיו, ומהשורש האחד של כל הברואים. וכפי שאמרו חכמים, שאיש ואשה שנאמנים ואוהבים זה את זה – שכינה שורה ביניהם (סוטה יז, א). גם בהולדת הילדים, חינוכם ופרנסתם, ההורים דבקים בה' ונעשים שותפים עמו בהוספת חיים בעולם. אמרו חכמים (קידושין ל, ב): "שלושה שותפים הם באדם: הקדוש ברוך הוא ואביו ואמו. בזמן שאדם מכבד את אביו ואת אמו, אמר הקדוש ברוך הוא: מעלה אני עליהם כאילו דרתי ביניהם וכבדוני". בתוך כך למדנו שגם מצוות כיבוד הורים קשורה לכבוד שמיים.
עוד ישנם חוקים, כגון האיסור לאכול מאכלים שונים, כדוגמת חיות טמאות או בשר בחלב, שעל ידי שמירתם אנו דבקים בה' גם באכילתנו. כדי שנוכל לדבוק בה' בכל דרכינו, נתן לנו ה' את תורתו ומצוותיו, ועל ידי ההתמדה וההעמקה בלימוד התורה והחריצות בקיום המצוות, אנו זוכים לבסס את האמונה בחיינו, לדבוק בה' ולפעול לתיקון העולם. זהו שנאמר (משלי ג, ו): "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ". אמרו חכמים (ברכות סג, א): "זוהי פרשה קטנה שכל גופי תורה תלויים בה".
יהי רצון שהאמונה תאיר את חיינו, ומתוך הזדהות מלאה ולא מתוך פחד נלך בדרכי ה', נעסוק בתורה ובמצוות, ניישב את הארץ, נעשה צדקה ומשפט. מתוך כך נתפלל לה' שיאיר על ציון אור חדש, ונזכה כולנו לדבוק בו ברצון טהור ובלא שום כפייה, שנאמר (הושע ב, יח-כב): "וְהָיָה בַיּוֹם הַהוּא נְאֻם ה' תִּקְרְאִי אִישִׁי וְלֹא תִקְרְאִי לִי עוֹד בַּעְלִי. וַהֲסִרֹתִי אֶת שְׁמוֹת הַבְּעָלִים מִפִּיהָ וְלֹא יִזָּכְרוּ עוֹד בִּשְׁמָם. וְכָרַתִּי לָהֶם בְּרִית בַּיּוֹם הַהוּא עִם חַיַּת הַשָּׂדֶה וְעִם עוֹף הַשָּׁמַיִם וְרֶמֶשׂ הָאֲדָמָה, וְקֶשֶׁת וְחֶרֶב וּמִלְחָמָה אֶשְׁבּוֹר מִן הָאָרֶץ וְהִשְׁכַּבְתִּים לָבֶטַח. וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי לְעוֹלָם וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים. וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בֶּאֱמוּנָה וְיָדַעַתְּ אֶת ה'". ויסיר ה' את כל המחיצות שנוצרו בעקבות החטא, והאור האלוהי יאיר וִיחַיֶּה עדי עד, שנאמר (ישעיהו כה, ח-ט): "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' אלוהים דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים, וְחֶרְפַּת עַמּוֹ יָסִיר מֵעַל כָּל הָאָרֶץ, כִּי ה' דִּבֵּר. וְאָמַר (ישראל) בַּיּוֹם הַהוּא: הִנֵּה אֱלוֹהֵינוּ זֶה קִוִּינוּ לוֹ וְיוֹשִׁיעֵנוּ, זֶה ה' קִוִּינוּ לוֹ נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בִּישׁוּעָתוֹ".