כפי שלמדנו בהלכה הקודמת, אדם שראה חלום רע, אינו צריך לדאוג מפניו, ובוודאי כשהחלום עסק במה שהרהר במשך היום. אך אם חלם חלום רע מדברים שלא הרהר בהם, ונפשו עגומה עליו והוא דואג מאוד מהחלום הרע שאולי מנבא לו פורענות, הציעו חכמים שילך אצל שלושה מאוהביו וייטיב בפניהם את חלומו.
כך הוא סדר ההטבה, יפתח ויאמר: “חלום טוב ראיתי”. ואף שהחלום נראה רע מאוד, לא יפרט אותו אלא יאמר “חלום טוב ראיתי”, כי בכך הוא מתחיל להיטיב אותו, שהרי גם חלום רע יכול להיפתר לטובה (לעיל הלכה ד). ואף הם יענו ויאמרו: “טוב הוא וטוב יהיה, הרחמן יעשהו לטוב, שבע פעמים יגזרו עליך מן השמיים שיהיה לטוב – ויהיה טוב”. אחר כך יאמר שלושה פסוקים שמוזכרת בהם הפיכה, כדוגמת (תהלים ל, יב): “הָפַכְתָּ מִסְפְּדִי לְמָחוֹל לִי, פִּתַּחְתָּ שַׂקִּי וַתְּאַזְּרֵנִי שִׂמְחָה”, ושלושה פסוקי פדות, כדוגמת (שם נה, יט): “פָּדָה בְשָׁלוֹם נַפְשִׁי מִקְּרָב לִי, כִּי בְרַבִּים הָיוּ עִמָּדִי”, ושלושה פסוקי שלום, כדוגמת (ישעיהו נז, יט): “בּוֹרֵא נִיב שְׂפָתָיִם, שָׁלוֹם שָׁלוֹם לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב אָמַר ה’ וּרְפָאתִיו”, כמובא בסידורים (ברכות נה, ב; שו”ע או”ח רכ, א).
עצה נוספת להיטיב חלום רע היא על ידי תפילה בעת ברכת כהנים, ואף שעצה זו נאמרה לגבי חלום שלא נודע אם הוא טוב או רע (ראו להלן הלכה י), כיוון שאיננו יודעים לפרש את החלומות, גם כשהחלום נראה רע, אפשר להחשיבו כחלום לא ברור ולהיטיבו בברכת כהנים.[7]