המייעד בהמה להקרבה לעבודה זרה, כבר משעה שיעשו בה מעשה הכנה, כגון שהכמרים גזזו את צמרה לכבוד האליל, גם אם בעל הבהמה יחזור בו ולא ירצה להקריבה לעבודה זרה, נאסרה להקרבה על המזבח לה'.
אולם כל זה דווקא לעניין הקרבה על המזבח, מפני שמאוס להקריב לפני ה' במקדש בהמה שיועדה להקרבה לעבודה זרה. אך מותר להשתמש בנרות שיועדו להדלקה לפני האליל עבור הדלקת נרות שבת או חנוכה. כיוצא בזה מותר לקשט את הסוכה בקישוטים שיוצרו עבור קישוט עבודה זרה וכנסיות.[11]
כתב פרשת הכסף ע"ז ז, ב, שאף שהיה מקום לומר שלכתחילה אין להדליק בבית הכנסת, בשבת או בחנוכה נר שהוקצה לשמש לפני ע"ז, למעשה מכמה צדדים יש להקל: א) לשיטת הרמב"ם, הבהמה נאסרת למזבח רק כאשר עשו בה מעשה פולחני כגון גזיזת צמרה, אך כאן שהנרות רק יוצרו לשם כך – מותרים. ב) גם לשיטת הראב"ד שאין צורך במעשה, אפשר שהקצאה לע"ז אוסרת רק להקרבה על המזבח ולא לשאר מצוות. כיוצא בזה פסקו עיקרי הד"ט ח, לח; חת"ס או"ח מב; מ"ב קנד, מד, ועוד. ג) גם לראב"ד, אפשר שמכירת הנרות ליהודי נחשבת כביטול שביטלו הכמרים את הנרות מלשמש לפני ע"ז ובטל מהם האיסור.